הדרך היעילה ביותר - אך לא פופולרית - לגדל ילדים מאושרים

 

הדרך היעילה ביותר - אך לא פופולרית - לגדל ילדים מאושרים, אומר פסיכולוג ילדים של ליגת הקיסוס


פורסם במגזין
CNBC ביום ה’, 4 במאי 2023.   תרגום: גוגל
https://www.cnbc.com/2023/05/04/how-to-raise-happy-kids-says-child-psychologist-let-them-get-upset.html

המפתח לגידול ילד מאושר הוא לאפשר לו להיות אומלל.

זה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה, אבל זה מאוד יעיל, אומרת טובה קליין , פסיכולוגית ילדים ומחברת הספר ”איך פעוטות משגשגים”.

″כולנו חושבים שהדרך לגדל את הילדים שלנו להיות מאושרים היא לשמח אותם. אבל למען האמת, ילדים יודעים איך להיות מאושרים, למצוא שמחה. זו לא הרגשה כל הזמן”, קליין, מנהלת מרכז Barnard College לפיתוח פעוטות, אומר ל-CNBC Make It. ברנרד היא מכללת נשים לתואר ראשון של אוניברסיטת קולומביה.

לעתים קרובות הורים מתקשים לקבל את זה ש”מותר לילדים להיות כועסים, עצובים, אומללים בדרך כלשהי”, היא מוסיפה.

כאשר ילד כועס, הורים לעתים קרובות מחפשים באופן אינסטינקטיבי לעודד אותם או להסיח את דעתם. הם עשויים להציע עוגת שוקולד, או ללכת לפארק להתרוצץ. אין שום דבר רע בלעשות דברים נחמדים עבור הילדים שלך כשהם לא מרוצים, אבל זה לא תמיד מתייחס למקור של מה שמרגיז את הילד, אומר קליין.

זה נכון במיוחד כאשר המקור נראה טריוויאלי - כמו איסור לצפות בפרק נוסף בטלוויזיה או לראות את מותג העוגיות ה”שגוי” על צלחת הקינוח שלהם.

אפילו במקרים אלה, הילד מאמין שהתגובה השלילית שלו מתאימה, והם צריכים ללמוד לטפל ברגשות האלה ולנהל אותם - דבר שהם לא יודעים לעשות באופן אינטואיטיבי, אומר קליין.

אתה יכול לבקש מילד כועס לנשום עמוק ולנסות לבטא את רגשותיו במילים, אומרים מומחים . לחלופין, להכיר ברגשותיו של הילד, גם אם אתה צריך לעמוד איתן, עם משפטים כמו ”הלוואי והיינו יכולים לעשות את זה. למרבה הצער, אנחנו לא יכולים כרגע”, מייעץ קליין .

″הכוח נובע מהיכולת לקבל את הרגשות העזים האלה, כמו כעס, [ואז] להתמודד עם זה ולדעת ש’אמא או אבא עדיין שם בשבילי, הם לא כועסים עליי, הם לא הולכים ללהק אותי בצד”, היא אומרת.

והכי חשוב, הבינו שהרגשות השליליים של הילד תמיד יחלפו, ללא נוכחותם של אירועים טראומטיים גדולים כלשהם. ″בהנחה שהחיים שלהם בסדר, הם יהיו מאושרים”, אומר קליין.

ילדים שלומדים לנהל את הרגשות השליליים שלהם ביעילות נוטים יותר לפתח את החוסן שהם יצטרכו כמבוגר מצליח, כך עולה ממחקר .

פחד מהרגשות השליליים הללו יכול להוביל לבעיות התנהגות ארוכות טווח, אומר קליין. ילדים יכולים להתבייש ברגשות האלה, ויש להם מחשבות של ספק עצמי כמו, ”אני כועס, אני חייב להיות רע. חייב להיות משהו לא בסדר איתי.”

בדיוק בגלל זה הורים צריכים לקבל את זה שילדיהם לא יכולים להיות מאושרים כל הזמן, היא מוסיפה: ”זה החלק הקשה לנו כהורים: אנחנו הכי מאושרים כשהילדים שלנו מאושרים. מי לא יהיה?”

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קצת אודות רשתות המח, טיפול והתנהגות

רגשות חשופים: כיצד אנו חווים רגשות ומה זה בכלל הִפָּעֲלוּת?